Пређи на главни садржај

Тuri - potpeči/poparenica....


Staaaaaro, staro makedonsko jelo, poznato u Ohridskom kraju. Gjomleze, turi-potpeči, poparenica.. Ni ne sjećam se kada sam zadnji put jela ovo jelo. Sjećam se mama je znala nekad praviti "turi-potpeči" kada je pravila palačinke, a tada teflonske tave nisu bile, pa joj se tijesto zalijepi za tavu, a ona onda kaže: Jaoo palačinke mi nisu uspjele! I da spasi tijesto od bacanja, pravila bi turi-potpeči. :)))
Nekad kasnije u životu, jela sam ga par puta u Sv. Naumu, na Ohridskom jezeru, ali mi se nije svidio.. previše gumenasto. 
Neko turi-potpeči pravi sa jajima, neko bez jaja, neko stavlja sir između, a neko ga pravi sa dvije vrste brašna; pšenično i kukuruzno, pa naizmjenično slaže slojeve. Izvorno, peče se ispod sača ili kako makedonci kažu: pod vršnik, međutim sač nemam u kuhinji, pa mi je gornji grijač od rerne kakva-takva zamjena.
Razmišljajući šta da djeci danas napravim za doručak, sjetila sam ga se :D Slojevi tijesta, pečeni pod grilom i još fini užički kajmak i domaće kiselo mlijeko... ma nema mi bolji način za početi novi dan. Obzirom da mi je jučerašnji dan završio ne baš sjajno i probudio neke loše bure sa kojima se pokušavam boriti već neko vrijeme, današnji mi je dan zaista počeo lijepo... ako izuzmemo činjenicu da sam opekla ruku na grejaču od rerne..
Potrebno
  • 1 jaje (opcionalno)
  • 150 gr svinjske masti (ja sam stavila maslac)
  • 50 ml ulja (ja sam stavila maslinovo)
  • 500 gr mekog pšeničnog brašna
  • 500 ml vode
  • 500 ml mlijeka
  • so po ukusu
Žicom za mućenje umutiti jaje, dodati mlijeko, vodu, brašno i so. Ujednačiti smjesu da bude bez grudvica.  Smjesa treba izgledati kao smjesa za palačinke, ali mrrrrvicu gušća. Mast (maslac) otopiti sa 50 ml ulja. U manju tepsiju/tavu/pleh staviti 2 kašike otopljene masnoće i staviti u zagrijanu rernu da se ugrije. U vrelu tavu sipati 1 do 2 kutljače/zaimače/šeflje smjese i vratiti u rernu. Kada se gornja korica zarumeni, izvaditi tavu, koricu namazati sa otopljenom masnoćom i opet dodati 1-2 kutljače smjese. 





Vratiti u rernu i uključiti samo gornji grijač.  Kada se gornja korica zarumeni, izvaditi tavu iz rerne i ponavljati postupak dok ne potrošite čitavu smjesu. Kada zadnji sloj bude pečen, premazati masnoćom i ostaviti nekih 15 minuta da se malo ohladi. Niko nije mogao da čeka ni tih jadnih 15 minuta, pa sam morala rezati dok je bilo vruće. Slojevi su mi se zbog toga malo znjecali, ali šta je tu je. Ionako je nestao još dok sam tipkala ovaj recept...


Sjeći na komade i jesti uz šta god želite. Banda je jela sa kuglicom užičkog kajmaka i  razmućenog domaćeg kiselog mlijeka.
Voila! :)

Zahvaljujući Dragani sa bloga  Moje grne, prilažem i ove dvije fotke, koje mi je posudila za ovaj recept. :) Gago, hvala ti puno! :D

Evo Gaginog gjomleze-a, kojeg je slikala u Ohridu ove godine :)




Коментари

Популарни постови са овог блога

Паштета од туна

Со години не купувам паштети, туку си ги правам сама. Сакам да знам од што се направени и со каков квалитет се состојките од кои што се направени истите.  Во недостиг на идеи за појадок, денес правев паштета од туна. Има многу варијации на тема паштета од туна; со додаток на кисели краставички, јајца, кисела павлака, мајонез, но јас повеќе го сакам оној чист, буквално "морски" вкус на паштетата.  Фина, ароматична, со свеж медитерански штих, како да ме повикува на патување по Медитеранот.  Ја намачкав на тостирано 'ржано лепче со семиња и  додадов сушени маслинки и свежа краставица.  Бомба од ароми, вкусови и свежина.  Потребни состојки 1 конзерва туна во вода 1 мааалечка главица кромид (ставив црвен кромид, има далеку понежна арома од жолтиот)  2 чешниња лук 1 полна кафена лажичка закиселени капари 1 полна лажичка дижон сенф 1 инчун од масло 1 супена лажица екстра девствено маслиново масло 1 лажичка ворчестер сос Сок од 1/4 лимон (+/- по вкус)  Мелен зелен бибер На врв на

Чоколаден кето пудинг

  Брзичко и лесничко кога ви се јаде нешто слатко, а мора да бидете на режим. Малово бомбиче е сочинето од само три главни состојки, а се прави многу брзо и лесно. Единствено мора да почекате и да поцупкате пред фрижидер додека да се излади и стегне. Состојки 60 мл млечна павлака за шлаг, без додаден шеќер 1 рамно лажиче мелен желатин 180 мл млечна павлака за шлаг, без додаден шеќер  2 рамни супени лажици еритритол 1 лажиче ванила екстракт 1 рамна супена лажица какао Начин на приготвување Измешајте 60 мл млечна павлака и желатинот и оставете ги на страна. Во сад за готвење измешајте ги преостанатите состојки и мешавината загревајте ја на рингла, на умерена јачина при тоа внимавајќи да не зоврие. Готово е кога ќе почнат да се прават мали, ситни меурчиња. Тргнете го садот од рингла и почекајте половина минута. Сега, додадете го набубрениот желатин. Најверојатно ќе имате грутчеста смеса, но без гајле, ќе се истопи во топлата мешавина. Добро промешајте со жица за матење и течната смеса ста

Гранола без шеќер

  Долго време мака мачев со наоѓање на гранола во која нема додадени шеќери, гликозен сируп, вештачки ароми и слично. И покрај огромната понуда во маркетите овде каде што живеам, моите здравствени потреби некако не се поклопуваа со истоимената понуда па решив да си направам сама нешто што ќе биде во согласност со моите потреби, а да не чини мало богатство. Се прави многу лесно, за околу половина час и за кратко време ќе имате одличен додадок за појадок. Количината на состојките си ја прилагодувате самите.  Од оваа количина добив една голема тегла. СОСТОЈКИ 80 гр ореви 50 гр ленено семе во зрно 50 гр непечено семе од тиква 50 грама непечен сончоглед 50 гр непечен лешник 80 гр путер од кикирики без додаден шеќер 15 гр протеин од ванила 2 лажици еритритол (опционо) суво овошје (опционо) НАЧИН НА ПОДГОТОВКА На плех од рерна ставете хартија за печење и вклучете ја рерната на 170 С. Оревите и лешниците истолчете ги но не многу ситно. Изборот на јатки зависи од желбите и потребите.  Во подлаб