Пређи на главни садржај

Mistični tartufi


Danas sam na poslu odnijela ove kuglice koje ovako, nepravilnog oblika i uvaljani u čokoladu u prahu podsjećaju na tartufe i ostavila ih u kuhinjici sa  porukom: "Izvolele".  
Ko uspije odgonetnuti koja se mistična namirnica skriva u ovim kuglicama, dobija prigodan dar. Izvolele, pogađajte! :)))))))
Kada je došlo vrijeme pauze, sišla sam u kuhinjici da vidim šta se dešava. Komentara, pogađanja,  međutim niko nije uspio potrefiti. Bilo je nagađanja da je mljeveni keks, kikiriki, i ne znam ni ja šta već,ali niko živ se nije sjetio da su ove slasne kuglice napravljene od jednog običnog, najobičnijeg graha! :))))

Obzirom na to da su ovaj mjesec u centru pažnje namirnice grah/sočivo/bob, po želji domaćice nam Tanje, a sve to fino upakovano i u sklopu blog igrice "Ajme, koliko nas je!" koju je osmislila Monsoon sa bloga Dalmacija Down Under, predstavljam vam svoje mistične tartufe.

Iskreno, htjedoh ja praviti jednu torticu (kasato torta) koja u sebi ima kuhani i pasirani grah, međutim kako me mamajac pretekla sa svojim slatkim pireom od graha, nešto mi se nije dalo da se ponavljam. Rekoh neću je praviti i nisam, al sam zato smućkala nešto drugo. :) I evo rezultata mog kemijanja.

Malci nisu znali od čega su kuglice, pa su se i oni  smlatili  od pogađanja, međutimmmmmmm mmmm niko nije pogodio! :) I nisu mi povjerovali da su im kuglice ustvari od nečega što oni isključivo precipiraju kao namirnicu od koje se prave slana jela. :)

Ove su kuglice relativno lake za napraviti. Jedino se malo sačeka da se smjesa ohladi u frižideru, da se arome fino harmoniziraju i da sama smjesa postane laganija za valjanje među rukama. A doduše najlakše se jedu. Zato vam ja ne znam reći koliko sam ukupno kuglica dobila, jer dok sam ih valjala, neki su dolazili i stalno prstićima mi drpali od smjese. :))))))))


Potrebno
  • 500 gr kuhanog pasiranog bijelog graha (tetovca). Zaboravila sam izvagati grah prije kuhanja. Plavuša!
  • 100 gr šećera u prahu
  • 100 gr mlijeka u prahu
  • 100 gr mljevenog smeđeg šećera
  • 200 gr pečenih mljevenih badema
  • 2 supene kašike orahovače
  • 1 kašika ekstrakta od vanilije
  • kakao ili čokolada u prahu (za valjanje)
Postupak
Grah operite mlakom vodom, stavite ga u šerpu, nalijte ga vrelom vodom i stavite ga na ringli da voda proključa. Neka ključa 10 minuta, pa tu vodu odlijte i nalijte novu vruću vodu i grah kuhajte dok se dobro ne skuha i dok se ljuska ne počne odvajati od zrna. Ocijedite ga, i propasirajte ga u presi za pasiranje krompira. 


E ovo je meni bio recimo, najzahtevniji posao, jer me je presa nešto zezala, da bi u zadnjoj turi pasiranja, dok sam stavljala grah u nju, iz nje izletio nekakav šarafić. I tu joj je i bio kraj! :))))))))) kolateralna šteta, al šta ćemo? Ionako je nizašta nisam koristila. U još topao ispasirani grah, sada dodati šećer u prahu, orahovaču, ekstrakt vanilije i mlijeko u prahu. Špatulom dobro izmješati, da se smjesa ujednači. Bademe malo propeći i ohladiti. Nije potrebno guliti ih od kožice. Kada čitam recepte na blogovima, vidim da svi bademe peku u rerni. I ja sam ih prije pekla u rerni, međutim već par godina bademe, lješnjake, kikirikije i orahe pečem u mikrovalnoj. Dovoljno im je nekoliko minuta i voila. A ovako, dok čekam da se rerna ugrije, pa tepsija, pa čekaj da se ispeku.. ihahaaaa ode voz!


Nego, da se vratim ja na recept. Dakle, u blender staviti polovinu pečenih ohlađenih badema i polovinu količine smeđeg šećera i samljeti ih. Postupak ponoviti i sa drugom polovinom badema i šećera i sve dodati smjesi od graha. Sada rukama dobro sve izmješati i staviti u posudu sa poklopcem i u frižider, da odleži jedno 2 sata. Rukama formirati kuglice nepravilnog oblika i uvaljati ih u kakao ili u čokoladu u prahu i staviti ih u košarice.


I eto ga! :)

Коментари

Популарни постови са овог блога

Паштета од туна

Со години не купувам паштети, туку си ги правам сама. Сакам да знам од што се направени и со каков квалитет се состојките од кои што се направени истите.  Во недостиг на идеи за појадок, денес правев паштета од туна. Има многу варијации на тема паштета од туна; со додаток на кисели краставички, јајца, кисела павлака, мајонез, но јас повеќе го сакам оној чист, буквално "морски" вкус на паштетата.  Фина, ароматична, со свеж медитерански штих, како да ме повикува на патување по Медитеранот.  Ја намачкав на тостирано 'ржано лепче со семиња и  додадов сушени маслинки и свежа краставица.  Бомба од ароми, вкусови и свежина.  Потребни состојки 1 конзерва туна во вода 1 мааалечка главица кромид (ставив црвен кромид, има далеку понежна арома од жолтиот)  2 чешниња лук 1 полна кафена лажичка закиселени капари 1 полна лажичка дижон сенф 1 инчун од масло 1 супена лажица екстра девствено маслиново масло 1 лажичка ворчестер сос Сок од 1/4 лимон (+/- по вкус)  Мелен зелен бибер На врв на

Чоколаден кето пудинг

  Брзичко и лесничко кога ви се јаде нешто слатко, а мора да бидете на режим. Малово бомбиче е сочинето од само три главни состојки, а се прави многу брзо и лесно. Единствено мора да почекате и да поцупкате пред фрижидер додека да се излади и стегне. Состојки 60 мл млечна павлака за шлаг, без додаден шеќер 1 рамно лажиче мелен желатин 180 мл млечна павлака за шлаг, без додаден шеќер  2 рамни супени лажици еритритол 1 лажиче ванила екстракт 1 рамна супена лажица какао Начин на приготвување Измешајте 60 мл млечна павлака и желатинот и оставете ги на страна. Во сад за готвење измешајте ги преостанатите состојки и мешавината загревајте ја на рингла, на умерена јачина при тоа внимавајќи да не зоврие. Готово е кога ќе почнат да се прават мали, ситни меурчиња. Тргнете го садот од рингла и почекајте половина минута. Сега, додадете го набубрениот желатин. Најверојатно ќе имате грутчеста смеса, но без гајле, ќе се истопи во топлата мешавина. Добро промешајте со жица за матење и течната смеса ста

Гранола без шеќер

  Долго време мака мачев со наоѓање на гранола во која нема додадени шеќери, гликозен сируп, вештачки ароми и слично. И покрај огромната понуда во маркетите овде каде што живеам, моите здравствени потреби некако не се поклопуваа со истоимената понуда па решив да си направам сама нешто што ќе биде во согласност со моите потреби, а да не чини мало богатство. Се прави многу лесно, за околу половина час и за кратко време ќе имате одличен додадок за појадок. Количината на состојките си ја прилагодувате самите.  Од оваа количина добив една голема тегла. СОСТОЈКИ 80 гр ореви 50 гр ленено семе во зрно 50 гр непечено семе од тиква 50 грама непечен сончоглед 50 гр непечен лешник 80 гр путер од кикирики без додаден шеќер 15 гр протеин од ванила 2 лажици еритритол (опционо) суво овошје (опционо) НАЧИН НА ПОДГОТОВКА На плех од рерна ставете хартија за печење и вклучете ја рерната на 170 С. Оревите и лешниците истолчете ги но не многу ситно. Изборот на јатки зависи од желбите и потребите.  Во подлаб