Пређи на главни садржај

Ajmeeee.... Knedle sa šljivama


Neki ih zovu knedle, neki gomboce. Ili je pravi naziv gomboče? Pomozite mi, ne znam. :)
Jednom sam ih probala, jako davno i nisu mi se svidjele. Nimalo.
I ja im više nikada nisam dala šansu i potpuno sam zaboravila na njih sve do prije nekog vremena kada su se na jednom forumu stalno počele spominjati.
I reših da im dam još jednu šansu. E, al sad koji recept odabrati u moru varijacija na temu knedle sa šljivama? Mali milion opcija, a vi ustvari ne znate koji recept da odaberete, jer ne znate da prepoznate "ono pravo".

Zbrda, zdola, napravih ove.


Potrebno
  • 500 gr brašnjavog krompira (bijelog)
  • 250 gr glatkog brašna (kod mene Tip 500)
  • 50 gr maslaca
  • 1 jaje
  • 1/2 kesice praška za pecivo
  • 12 manjih šljiva
I još
  • 50 gr maslaca
  • krušne mrvice (kod mene 1 1/2 šolja od 200 ml.)
  • kristal šećer (kod mene smeđi, 1 šolja od 200 ml)
  • vanilin šećer (ja stavila 2 kesice)
  • cimet (ja stavila 1 malu kesicu)
Postupak
Krompir sam skuhala u ljusci, prelila ga hladnom vodom, ogulila i dok je još bio topao, ispasirala ručnom pasirkom uz dodatak maslaca. Presu nemam još odonda kada sam je polomila praveći one mistične tartufe od graha :) ali i ova je dobra ako je krompir fino skuhan.
Ostavila sam ga da se malo ohladi i u mlak krompir dodala prosijano brašno sa praškom za pecivo i jaje. Tijesto mi nije bilo previše lepljivo, odlično ispod ruku i nije bilo potrebno dodavati još brašna, osim brašnjiti podlogu za mešenje.
Formirati ga kao veknu i podijeliti ga na 12 parčića. Svaki parčić spljoštiti i u sredini staviti jednu šljivu (operite prije! :D), zatim šljiivu obmotati tijestom i formirati kuglu. Ja koštice nisam vadila od straha da mi ne počne curiti sok iz šljiva, ali mislim da sam se zeznula. Naime, šljive su bile dosta čvrste, a vrijeme kuhanja nije bilo satima, pa mi se nisu razgnjecale.
Znači, ponoviti postupak i sa ostalim komadima tijesta i šljiva, formirajući loptice. 
U međuvremenu ste jednu veliku šerpu napunili vodom i u nju dodali prstohvat soli. Kada je voda proključala, spuštati knedle da se kuhaju. Neke su mi se na početku malo zalijepile za dno, ali sam ih odmah odlijepila. Tokom kuhanja, knedle su malo narasle i isplivale na površini. Pošto nisam bila sigurna koliko tačno trebam da ih kuham, a da ne budu sirovi ili prekuhani, slijepo sam se držala tajminga. I kuhala sam ih u veoma širokoj šerpi, pa su mi u nju stale svih 12 knedli. Super! :)
Dok su se knedle kuhale, u teflonskom woku sam istopila maslac i dodala mrvice. pržila sam ih dok nisu postali smeđkasti, sklonila sa ringle i poslije par minuta dodala sam šećer, vanilin šećer i cimet. 
Kuhane knedle sam vadila rupičastom kašikom i odmah ih valjala u mješavinu mrvica, šećera i cimeta.


Djeca su bila oduševljena! Pa milion pitanja kako, zašto ih nisam pravila do sada? :))))
Dopale su mi se mnogo. Tijesto je vazdušasto i nije uopšte ljepljivo kao ono koje sam ja probala davno. Tada sam imala osjećaj da jedem tutkalo. :) A ovo, kao oblačić :)


I za kraj samo da kažem da ću i ovaj receptić iskoristiti kao ulaznica za igricu Ajme koliko nas je, čija je ovomjesečna domaćica Snježa sa bloga Vrtaljica, a koja je za nas odabrala šljivastu nam namirnicu mjeseca. :)

Коментари

Популарни постови са овог блога

Паштета од туна

Со години не купувам паштети, туку си ги правам сама. Сакам да знам од што се направени и со каков квалитет се состојките од кои што се направени истите.  Во недостиг на идеи за појадок, денес правев паштета од туна. Има многу варијации на тема паштета од туна; со додаток на кисели краставички, јајца, кисела павлака, мајонез, но јас повеќе го сакам оној чист, буквално "морски" вкус на паштетата.  Фина, ароматична, со свеж медитерански штих, како да ме повикува на патување по Медитеранот.  Ја намачкав на тостирано 'ржано лепче со семиња и  додадов сушени маслинки и свежа краставица.  Бомба од ароми, вкусови и свежина.  Потребни состојки 1 конзерва туна во вода 1 мааалечка главица кромид (ставив црвен кромид, има далеку понежна арома од жолтиот)  2 чешниња лук 1 полна кафена лажичка закиселени капари 1 полна лажичка дижон сенф 1 инчун од масло 1 супена лажица екстра девствено маслиново масло 1 лажичка ворчестер сос Сок од 1/4 лимон (+/- по вкус)  Мелен зелен бибер На врв на

Чоколаден кето пудинг

  Брзичко и лесничко кога ви се јаде нешто слатко, а мора да бидете на режим. Малово бомбиче е сочинето од само три главни состојки, а се прави многу брзо и лесно. Единствено мора да почекате и да поцупкате пред фрижидер додека да се излади и стегне. Состојки 60 мл млечна павлака за шлаг, без додаден шеќер 1 рамно лажиче мелен желатин 180 мл млечна павлака за шлаг, без додаден шеќер  2 рамни супени лажици еритритол 1 лажиче ванила екстракт 1 рамна супена лажица какао Начин на приготвување Измешајте 60 мл млечна павлака и желатинот и оставете ги на страна. Во сад за готвење измешајте ги преостанатите состојки и мешавината загревајте ја на рингла, на умерена јачина при тоа внимавајќи да не зоврие. Готово е кога ќе почнат да се прават мали, ситни меурчиња. Тргнете го садот од рингла и почекајте половина минута. Сега, додадете го набубрениот желатин. Најверојатно ќе имате грутчеста смеса, но без гајле, ќе се истопи во топлата мешавина. Добро промешајте со жица за матење и течната смеса ста

Гранола без шеќер

  Долго време мака мачев со наоѓање на гранола во која нема додадени шеќери, гликозен сируп, вештачки ароми и слично. И покрај огромната понуда во маркетите овде каде што живеам, моите здравствени потреби некако не се поклопуваа со истоимената понуда па решив да си направам сама нешто што ќе биде во согласност со моите потреби, а да не чини мало богатство. Се прави многу лесно, за околу половина час и за кратко време ќе имате одличен додадок за појадок. Количината на состојките си ја прилагодувате самите.  Од оваа количина добив една голема тегла. СОСТОЈКИ 80 гр ореви 50 гр ленено семе во зрно 50 гр непечено семе од тиква 50 грама непечен сончоглед 50 гр непечен лешник 80 гр путер од кикирики без додаден шеќер 15 гр протеин од ванила 2 лажици еритритол (опционо) суво овошје (опционо) НАЧИН НА ПОДГОТОВКА На плех од рерна ставете хартија за печење и вклучете ја рерната на 170 С. Оревите и лешниците истолчете ги но не многу ситно. Изборот на јатки зависи од желбите и потребите.  Во подлаб